DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
16.03.2014 16:55
0
44. Mithrindil - tak ale jak to sie przełoży na osiagi RB gdy wszyscy zwiększa przepływ paliwa? Nic to nie daje,mieli szczęście,ze FIA wiedząc juz o ich kombinacjach powinna po kwalifikacjach przesunąć pojazdy RB na ostatnie pozycje starowe.Oszustwo jest tylko oszustwem .Zmieniłoby to cały układ wyscigu orzaz jego przebieg.
Przejdź do wpisu Ricciardo zdyskwalifikowany po GP Australii
27.02.2014 17:03
0
16. PanPikuś Na razie Polsat sie nie dogadał . Co do streamu to jest taki ,ogladasz wszystko ze sportu od jakosci zaleznej od twojego łacza / stream od 200 kpbs do 3000kpbs/, oczywiscie za free.Plus tej strony jest jeszcze ten,ze mozesz w dniu meczu po zawodach, wyscigu czy innej imprezie sportowej sciagnąc na dysk te wydarzenia od jakosci DVD do Blu-ray na takich hostingach jak rapidgator czy uploaded. Np: mecz piłkarski miesci się w wielkosci od 1,5 G niezła jakośc do 17G Blu-ray w takiej jakosci ,ze nawet slepy by widział szczególy .Nie wiem jak to będzie w przypadku F_1 w tym roku bo streamy maja do siebie to ,ze czesto zmieniaja swoje zasady co do transmisji.O ile Cie to jeszcze intersuje to podam ci link.
Przejdź do wpisu Renault wierzy, że zdąży przygotować się do GP Australii
27.03.2011 00:12
0
250. Jaro75 Również miłego oglądania życzę Tobie .Przyłączę się rano do Ciebie oraz Fanów Kubicy i zdrówko Roberta potraktuję małym kieliszkiem mojej wytrawnej ale za to mocnej siedmioletniej nalewki z dzikiej rózy..Robert dużo zdrówka i wracaj jak najszybciej. Pozdrowienia.
Przejdź do wpisu Kwalifikacje: Vettel, Hamilton, Webber
26.03.2011 08:30
0
Myślę,ze już wszystko pozamiatane.Mam nadzieje ,że nie będzie takiej dominacji podczas wyścigu,ale specjalnie się nie łudzę,bo po płynności jazdy obu bolidów RB nie widzę dla nich konkurencji mimo,ze Hamilton był drugi.Gratulacje dla Vettela bo przewaga szczególnie nad Webberem jeżdżącym bolidem o podobnych parametrach robi wrażenie.Gratulacje również dla Pietrowa i tu łezka się ciśnie do oczu wiadomo z jakiego powodu.Ciekawi mnie sytuacja M.Scumachera,który niby pierwszy poza Q3,ale wystartuje na twardszej mieszance więc może namieszać przynajmniej tym od piątefgo miejsca.Jutro się przekonamy czy będziemy się emocjonować tylko walką o pozostałe dwa miejsca na podium.Obym się mylił.
Przejdź do wpisu Kwalifikacje: Vettel, Hamilton, Webber
26.03.2011 05:25
0
Komentarz zbyteczny,tylko kataklizm może odebrać RB PP, Miła niespodzianka ze strony Pietrowa,bo przewaga nad Nickiem wyrażna,oby to się przełożyło na kwal bo na swoim ostatnim kółku chłopak się napalił i ledwo wyszedł cało z opresji.
Przejdź do wpisu Red Bull najszybszy przed kwalifikacjami
25.03.2011 15:50
0
99. szmalec Może po prostu nie zna niemieckiego.
Przejdź do wpisu McLaren najszybszy po drugim treningu
14.03.2011 05:11
0
No i małe zaskoczenie,jak przy pomocy zaczarowanej różdżki Mercedes po słabych początkowych testach w końcówce spisuje się rwewlacyjnie,Czyżby R.Brawn też miał coś w zanadrzu co przyprawi konkurencje o zawrót głowy.?Oby tak ,oby było więcej emocji niż dominacja jednego zespołu,bo to tylko plus dla widowiska.Wydaje się też,że M.Sch. leżą bardziej obecne opony pasującego do jego stylu jazdy,co zapowiada też znacznie wyrównaną wewnętrzna walkę obydwu kierowców Mercedesa ,ale również będzie bardziej konkurencyjny w stosunku do całej stawki .Chociaż to nie wyścigi koników to panie i panowie bomba w górę i niech wreszcie ten spektakl ruszy pełną parą.
Przejdź do wpisu Mercedes zadowolony z przebiegu testów
10.03.2011 17:02
0
10. atomic Ja też noszę okulary ,interesuję się formułą od póżnych lat sześcdziesiątych z małymi przerwami i dlatego dziwię się,ze dopiero teraz :"uświadomiłeś sobie",ze "sokoły" w okularach to ciepłe kluchy./zazdroszczę tym niektórym "młodym sokołom",którzy myślą,ze ich prawa natury nie obowiązują/.A co do tego chłopaka,to uważam,ze dopóki nie zostaną zweryfikowane jego umięjętności,bo narazie porównywać je można do umięjętności M.Webbera,bo jeżdżą w tym samym dominującym zespole, dla mnie nie jest zadnym "orłem" tylko na razie "orzełkiem", a do tego nawet nie potrzeba wróżyć z fusów.Pozdro.
Przejdź do wpisu Vettel wstrzymuje się z oceną osiągów RB7
10.03.2011 07:48
0
8. athelas Z tą awaryjnością to Ty właśnie przesadzasz.To,ze Vettel miał problemy nie znaczy,ze Webber miał problemy >co innego gdybyś napisał,ze na dystansie już nie był tak konkurencyjny.Co do szybkości i to max to może i masz racje,ale co do czasu kólka to już przesadziłeś,bo tu zdecydo0wanie brylowali i to było przyczyną wygranej RB6 w obu kwalifikacjach.Co do analizy testów z lat ubiegłych to masz racje,ale poczekajmy jeszcze do ich końca,bo myślę,ze Ferrari w tym roku im dużo nie ustępuje w osiągach,a to starczy by Alonso nie dał szans obu kierwcom RB,bo uważam Go za zdecydowanie lepszego kierowce , a to daje szanse na oglądanie rywalizacji a nie dominacji.
Przejdź do wpisu Vettel wstrzymuje się z oceną osiągów RB7
08.03.2011 18:35
0
10. rafam Oj,nie byłbym taki pewny,zobaczymy jak jutro będzie jeżdziło Ferrari bo na testy przyjeżdżają z nowym dyfuzorem,z nowym przednim i tylnym skrzydłem oraz z nową lokalizacją wydechu.Zakład mnie nie interesuje,bo to zakład wirtualny.Ciekawi mnie ile byś mógł postawić w realu?
Przejdź do wpisu Webber najszybszy pod Barceloną
05.03.2011 18:04
0
Każdy z nas może pisać dowoli na temat Marka i RB i ich wzajemnych zachowań.W wywiadzie dla radia BBC 5 live w którym udział wzięli także oprócz niego Bernie Ecclestone, Ross Brawn,Eric Boulier,Mike Gascoyne Mark wyrażnie ustosunkował się do tego typu zachowań RB , oto jego wypowiedż " Mam nadzieję, że doświadczenia z zeszłego sezonu wymuszą równe traktowanie obu kierowców. " Podsumowując tą wypowiedż to tylko człowiek z klapkami na oczach może mówić o równym traktowaniu obu zawodników w zeszłym sezonie,
Przejdź do wpisu Webber chętnie zostanie w Red Bullu
04.03.2011 16:29
0
30. dexter trochę przesadziłeś z tym mistrzostwem świata.Natomiast muszę się zgodzić z Tobą co do decyzji Marka o braku informcji kierwnictwa zespołu co do jego wypadku .Sam byłbym wściekły.Natomiast jego odzywki to zwykła normalność w stawce .Alonso też w trakcie sezonu zjechał Ferrari na funty szterlingi,nie zostawił na zespole suchej nitki.i jaki efekt?Wzieli się do roboty i tylko przez bląd zespołu stracił mistrza,Schumacher po Mercedesie też się nie raz przejechał i nic.I nikt z tego nie robił problemu.Co my kibice czy też fani możemy powiedzieć co naprawdę działo się czy dzieje w środku zespołu?Nic,bo prasa też jest niewiarygodna i szuka sensacji,ale najbardziej miarodajne są te "niby" spontaniczne wypowiedzi na żywo samych zawodników.bo to jednak pokazuje to co się dzieje w zespole.Oczywiście wg mnie Mark swoim zachowaniem próbuje wywrzeć presje aby traktowano go przynajmniej podobnie jak jego kolegę z zespołu,bo Mark i RB na razie są skazani na siebie,ale do momentu,kiedy rywaole RB nie rozszyfrują w czym twi przewaga osiągów tego teamu.Wtedy nie pomoże Markowi nic , nawet gdyby zdobył tytuł.Pozdroqwienia.
Przejdź do wpisu Webber chętnie zostanie w Red Bullu
04.03.2011 02:31
0
27. dexter Tak,ale wtedy podpisując konkrakt znali swoje miejsce w szeregu i na to się godzili.Kolego czasy się zmieniły,teraz każda ekipa deklaruje,ze traktuje równo obu zawodników,deklaracje swoje a życie swoje.Obecnie kierowcy związani są ze swoimi samochodami czy numerami .Rozumiem to,ze takie czy inne zachowanie zespołu jest wskazane wtedy,kiedy któryś z zawodników odstaje od drugiego.Wtedy zaisniała sytuacja nie jest naganna moralnie,gdyż w końcowym rozrachunku liczy się zespól,który przecież jest ich pracodawcą.Owszem,muszę przyznać,ze w ostatecznym rozrachunku wyszło im to na zdrowie,alle to tylko dzięki inżynierowi Alonso,Starczyło aby zostawił Go 10 do 15 okrązeń dłużej na torze przed pierwszym pitstopem i wszystko by było pozamiatane mimo zwycięstwa etapowego Vettela.I nie ma co robić szumu przy tym skrzydle przez fanów Vettela,bo nie wyobrażam sobie krzyku gdyby zaistniałą sytuację odwrócić.Oj, byłby lament i to niemały.Pozdro.
Przejdź do wpisu Webber chętnie zostanie w Red Bullu
04.03.2011 00:30
0
Tak dla przypomnieniia Mark Webber wśród braci z padoku miał opinie "najbardziej pechowego kierowcy w F_1" A do Vettelqa to naprawde nie miał farta.Przy okazji sytuacji w Turcji,warto przypomnieć sytuację z 2007 roku z Suzuki,gdy jeżdzili jeszcze razem w Toro Rosso,Podczas drugiej neutralizacji gdy był na drugiej pozycji i już nie musiał zjeżdżać do boksu,a prowadzący Hamilton miał lekko uszkodzony bolid i musiał jeszcze zjechać do boksu. W zadek jego pojazdu przywalił nikt inny tylko właśnie Vettel pozbawiając go szansy na pierwsze w karierze Marka w Formule zwycięstwo.Mam nadzieje,ze to fatum Mark już wyczerpał i w nowym sezonie nie da szans Vettelowi,czego życzę mu z całego serca ,a mistrza w sezonie 2011 F.Alonso.
Przejdź do wpisu Webber chętnie zostanie w Red Bullu
03.03.2011 22:13
0
Moja 15 to 7 dexter.
Przejdź do wpisu Webber chętnie zostanie w Red Bullu
03.03.2011 22:12
0
Co się tyczy ostatniego zdania to dodałbym jeszcze solidnym,ale pisząc tak o Marku to jednocześnie automatycznie obnmiżasz prestiż altualnego mistrza/mnie to nie przeszkadza/ bo trzeba przyznać ,ze Mark przez cały sezon liczył się w walce o tytuł, a nawet przez pewien okres dominował w całej stawce.Co do atmosfery w RB ,to raczej bym się podpisał pod wypowiedziią 10 elin,bo wydaje mi się,ze pan Marko jest jego medialnym mecenasem.Pozdrowienia.
Przejdź do wpisu Webber chętnie zostanie w Red Bullu
03.03.2011 16:45
0
Nie ma co brać udziału w rankingu czy ktoś mówi szczerze czy nie ,ale cieszyć się z tego,ze cała brać z padoku pamięta o nim. Cieszę się z każdej wypowiedzi, i mam nadzieje,ze wszystkie sprawią uciechę Robertowi i jeszcze bardziej zmobilizują go do pracy nad sobą podczas rehabilitacji.Wszystkim życzę dobrych występów a Robertowi jak najszybszego powrotu na tor,
Przejdź do wpisu Życzenia kierowców F1 dla Kubicy
02.03.2011 15:33
0
42. atomic Pardon ,nie odniosłem się jeszcze co jest trudniejsze F_1 czy WRC. Cytuję.Roberta Prowadzenie bolidu F1 jest niezmiernie trudne. To bardzo wymagające zadanie. Bolid jest zaprojektowany z myślą o jeździe na limicie, okrążenie za okrążeniem a to wymaga wielkiej koncentracji. To wyjątkowa umiejętność. Samochody rajdowe posiadają zupełnie inną charakterystykę. Są dużo prostsze i łatwiejsze do prowadzenia. Muszą takie być, bo jeżdżą po różnych nawierzchniach: żwirze, asfalcie, wybojach, szybkich prostych, ciasnych zakrętach czy wąskich dróżkach. Prowadzenie auta rajdowego jest inne i dostarcza ci innych wrażeń. Atomic takie małe pytanie do Ciebie ,bo należysz do tych osób na tym portalu co na siłe chcieliby wypchać Roberta do rajdów.Dlaczego?!
Przejdź do wpisu Ecclestone ma sposób na ograniczenie zawodników
02.03.2011 15:08
0
42. atomic Moją wpis oparłem na wypowiedzi Roberta na wywiadzie udzielonemu dla Jamesa Robertsona ,z f1 racind Najlepiej bazować na danych z pierwszej ręki,choć potwierdzam,ze cZęsto spotykało się w necie podobne informacje,ale to były tylko domniemania niektórych dziennikarzy,a nie autoryzowane wypowiedzi Roberta.Pozwolę sobie zacytować słowa Roberta obalające mit preferowania przez niego rajdów. Nie sądzę, by startowanie w rajdach mogło poprawić moje wyniki w F1, ale na pewno sprawia, że stajesz się bardziej kompletnym kierowcą. Jednak bardzo trudno jest być szybkim w rajdach na najwyższym poziomie bez doświadczenia.” Gdybym miał wsiąść do auta WRC jak Kimi, nie miałbym szans. Jestem w stanie je prowadzić, ale Kimi mimo dużego talentu, pokazał, że zadanie nie jest łatwe. Wielu kierowcom osiągnięcie poziomu pozwalającego na wygrywanie w rajdach zajęło całe lata. Potrzebujesz dużego doświadczenia i czasu, by osiągnąć najwyższy poziom w tym sporcie.”Czy choć jedno zdanie w tej wypowiedzi świadczy o preferowaniu rajdów.? Przyznasz,ze nie,choć też wypowiedzi te są wyrwane z kontekstu i nie oddają ducha całego artykułu.
Przejdź do wpisu Ecclestone ma sposób na ograniczenie zawodników
02.03.2011 02:30
0
30. dexter Widzisz ,naprawdę te wszystkie dyskusje na forum nie mają sensu .Dlaczego?Priorytetem Roberta była i jest Formuła. Robert w kontrakcie zagwarantował sobie możliwość staru w rajdach,bo to nie tylko jego pasja ale element w którym ćwiczył koncentracje,element który czyni Go bardziej pełnym kierowcą tejże Formuły .Tak samo jak uweażał,ze jazda w Formule jest zdecydowanie trudniejsza niż w rajdach I nie są to moje wymysły czy też słowa tylko wypowiedzi samego Roberta.I naprawdę nie należy szukać czy też dorabiać na siłę do tego,własnej ideologi,czy inerpretacj tego wypadku, bo każdy sport motorowy włączając w to żużel,motorowe sporty ekstremalne,mają to do siebie,ze charakteryzują się statutem "wysokiego ryzyka"Tak samo zdawało sobie z tego LRPG i jego kierownictwo czy też nawet sami sponsorujący,bo chyba nie uważasz ,ze tam pracują jacyś dyletanci,którzy napewno widzieli minusy jego kontrakrtu,ale też i plusy wrażie jego sukcesów w tychże rajdach,co jeszcze bardziej napędziło by $$$$ do ich kieszeni.Fakt,wyszło jak wyszło i tego już nikt nie wróci,ale gdybanie co było gdyby było,do niczego nie prowadzi za wyjątkiem zaistnienia na tym forum "proroków"/w obie strony/"moralizatorów i fermentu co jesteśmy my uczestnicy tego "żywym" przykładem.Przyznaje,ze moja wypowiedż w stosunku do kolegi jzb była trochę przesadna,bo nie taka jest etyka sportu,ale była reakcją na jego moralizatorskie zapędy co do jego przykładu z NBA nic nie mające wspólnego z realnym światem tego sportu i jego kulisami,co widać w jego następmnym wpisie.Pozdrowienia.
Przejdź do wpisu Ecclestone ma sposób na ograniczenie zawodników
01.03.2011 20:15
0
11. jzb Nie wiem jaki jest kontrakt w NBA,ale jak jest taki jak piszesz to nie dziwię się,ze koszykówka w USA zeszła na psy bo już Hiszpanie czy też Argentyna leją ich w dupę.Za czasów kiedy oglądałem ją na żywo,a było to za Wielkiego Jordana, to by się nigdy nie zdarzyło nawet drugiemu garniturowi NBA , a czarne chłopaki nie odpuszczali awantur czy chlania w klubach ,nocnych.wypadków samochodowych ,zażywania narkotyków czy palenia trawki. A nikt z nimi nie miał żadnych szans.Na drugi dzień wychodzili na parkiet i prezentowali wysoki poziom.Więc nie przekonuje mnie Twój przykład NBA .Wg Twoich załóżeń to należałoby także zakazać wychodzenia starym dziadkom z panienkami po 20,by jak Bernie nie dostać po pysku,angileskim piłkarzom wstąpienia do baru czy lokali nocnych,,jeżdżić samochodami bo są wypadki ,niemickim piłkarzom piwa i panienek a ogólnie kopać gałę bo to niebezpieczne ,grożące przecież kontuzją..... itd ...itp.Na szczęście nie Ty decydujesz o kontraktach i zasadach profesjonalizmu w sporcie,bo przeważnie Ci niesforni zawodnicy w wielu dziedzinach sportu to właśnie sportowcy o najwyższych kwalifikacjjach. Z poważaniem.
Przejdź do wpisu Ecclestone ma sposób na ograniczenie zawodników
28.02.2011 22:16
0
65. Ataru osobiście lubiłem jak Robert statował w rajdach a czy dalej będzie w nich jeżdził to tylko on będzie o tym decydował,bo sam Boulier mówił,ze jak wróci to mu tego nie zabronią..Podaj choć jeden nick,tego kto to robił.Bo zdecydowana większość tych co krytykują Roberta,za ten rajd to "starzy" jego krytykanci,którzy już z przyzwyczajenia "żle" o nim piszą.A przy okazji naucz się czytać ze zrozumieniem,bo 54 pisał ,ze nie mają prawa go krytykować nie jako zawodnika F_1 tylko jego samej decyzji startu w rajdzie ,bo to był przecież tylko wolny wybór Roberta .I chłopie przestań się irytować tam ,gdzie nie musisz,bo bez tego i tak będziesz pisał nie patrząc na zdanie innych,co świadczy Twój następny wpis 66,który tak samo nie daje prawa komuś do własnego zdania.
Przejdź do wpisu Heidfeld liderem zespołu Renault na sezon 2011
28.02.2011 17:42
0
Co do Nicka H. to mam do niego stosunek abiwalentny i dlatego będę kibicował zespołowo Lotus Renault, a personalnie i tutaj po za i przeciw do momentu startu Roberta/bo jestem na 100% przekonany,ze wróci na tor w tym sezonie / to moje osobiste sympatie przekazuje na Alonso. Teraz dopiero Witia się przekona "co to jest lider zespołu",bo Robert nawet przy zdominowaniu swej pozycji w zespole,nigdy nie dał mu do zrozumienia gdzie jego miejsce,tylko nawet w wypowiedziach dla prasy podkreślał,ze nie ma w jego teamie tzw.pozy7cji no1. A przy okazji dla "proroków" sceptyków i ich znajiomych lekarzy, należy bazować na wypowiedzi tych co go leczą/bo już są spekulacje w samej klinice,na temat jego powrotuk/ a nie wróżyć z fusów.Pozdrowienia dla Roberta i wszystkich jego fanów jak i dla pasjonatów samej Formuły.
Przejdź do wpisu Heidfeld liderem zespołu Renault na sezon 2011
24.02.2011 23:01
0
18. pz0 To nie takie pierdoły jak Ci się zdaje , nie każdy tor ma jednakową geometrie,a niektóre wręcz tory o szybkich zakrętach wymagają znacznych kompromisów pomiędzy Vmax a przyczepnością i na tych torach właśnie można było się zbliżyć do osiągów RB Vmax nie ma dużego znaczenia tylko dlatego ,ze czołowe zespoły dzieli nieduży przedział w Vmax,bo gdyby ten przedział był w granicach 30 – 40 km/godz to nawet genialna przyczepność RB w zakrętach na niektórych torach nie miała by nic do powiedzenia. Zespół RB w zeszłym roku starał się u Mercedesa o silniki,wiadomo McL się nie zgodził ,bo wiadomo,ze konkurencji nie daje się tego co ma się najlepsze,czyli niezawodne i najszybsze silniki i gdyby je dostali to moglibyśmy się przez najbliższe kilka lat emocjonować tylko współzawodnictwem wewnętrznym obu kierowców RB o majstra.
Przejdź do wpisu Niekonwencjonalne podejście Williamsa
24.02.2011 18:59
0
16. darecky3 Fakt,ale na nowych "lotniskach" mogą błysnąć.
Przejdź do wpisu Niekonwencjonalne podejście Williamsa
24.02.2011 18:56
0
11. bartek1515 To jest jeden z tych co mają syndrom wielepa,więc nie dziw się ich postawie.
Przejdź do wpisu Williams cały czas myśli o mechanicznym KERS
24.02.2011 17:47
0
Ciekawstką i plusem nowego FW33 to jest to,ze posiada najmniejszą skrzynie biegów w całej historii Formuły co dało im pole do popisu w obszarze tylnego zawieszenia / między innymi przejście na zawieszenie pull-rod/ i możliwość optymilizacji konstrukcji mechanizmu różnicowego .Sam Michael podkreśla ,że mają najbardziej obniżony środek ciężkości To związane jest bezpośrednio z innowacjami w obszarze dyferencjału.Do tej pory przyjmowano kąt 7* jako maksymalny, pod jakim może być przekazywany za pomocą półosi moment napędowy z przekładni różnicowej na piastę koła.Obecna konstrukcja FW33 łączy symetrycznie obie półosie tylnego zawieszenia z dyferencjałem pod dwukrotnie większym kątem 14°, pozwalając osadzić mechanizm różnicowy bardzo nisko nad powierzchnią toru i znacznie przesunąć ku dołowi środek ciężkości tylnego mostu.Jak im to wyjdzie to przekonamy się dopiero w GP Australi,bo wtedy naprawdęsię dowiemy jak wszystkie innowacje konstrukcyjne boldów przeniosą się na wyniki wyścigu.I dlatego szkoda Bahrajnu.Pozdro.
Przejdź do wpisu Niekonwencjonalne podejście Williamsa
22.02.2011 20:35
0
37. jenks Ty chłopie to masz zacięcie na archeologa,chociaż po Twoich wpisach można przypuszczać ze masz syndrom wielepa.
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna rehabilitację
22.02.2011 19:07
0
29. saint77 Samo sedno.Nc dodać nic ująć.
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna rehabilitację
22.02.2011 14:35
0
8. jurcek A właśniwe ,kolega 6 masabitumiczna czy 1. konradosf1 tak bardzo się nie myli..Nowe przepisy dotyczące dyfuzora i rozmieszczenia masy spowodowały ,ze McL w między innymi zastosował w swoim rozwiązaniu tzw bottle neck efekt ,który spowodował znaczne przesunięcie obu chłodnic do przodu.Efekt tego może być taki, że chłodnice nie działają optymalnie, bo nie zawsze dane z kanałów areodynamicznych muszą się przekładać na tor,co może wiązać się właśnie z problemami McL. Kers też generuje ciepło i ,też temu systemowi należy się chłodzenie,dodatkowo chłodzenie potrzebne jest elektronice,aby pracowała bez zakłoceń,której w tym roku jest znacznie więcej niż ubiegłym sezonie itd. Generalnie to McL ma problemy z chłodzeniem,bo nie czekaliby na Hamiltona z gaśncami w boxie po każdym jego dłuższym przejeżdzie.A gdzie mają problem,to tylko wiedzą oni czyli ich pion techniczny,który napewno rozwiąże tą kwestie do GP Australi ,bo z przyjemnością by było widzieć Hamiltona śmigającego po torze ,tak jak to uczynił w zeszłym sezonie w GP Australii mimo,ze nie uzyskał tam najlepszego wyniku.
Przejdź do wpisu McLaren: nie chodzi o osiągi
22.02.2011 13:05
0
I to nie tylko zdanie Massy.Alonso twierdzi ,ze różnica nówek wjeżdżającego do używanych może dochodzić nawet dio 6 sek czyli wyprzedzanie powinno być nagminne.A zdaniem Vettela przy degradacji opon na tym poziomie znaczenie tylnego skrzydła nie będzie miała wpływu na wyprzedzanie,gdyż zawodnicy będą musileli znacznie wcześniej hamować przed zakrętami,co zmniejszy efekty tylnego skrzydła.Wypowiedzi swoje a życie swoje. I szkoda,ze GP będzie odwołany bo już znacznie wcześniej zawodnicy by te te wypowiedzi zweryfikowali na torze.
Przejdź do wpisu Massa: strategie będą zupełnie inne
22.02.2011 00:44
0
102. Kornik Fakt,nie wiadomo kiedy wróci a z powagi sytuacji to każdy sobie zdaje sprawe,Zdajemy sobie sprawę,że to nie film s-f i po wszczepieniu jakiś implantów Robert stanie się supermenem.Ale jest jedno ale,niektórzy z Was widzą tylko czarno-realistyczny scenariusz. Niedawno wypowiadał się Januszkiewicz były mistrz Europy z Budapesztu w 1998,który miał podobnie ciężki wypadek samochodowy jak Robert,.lekarze nie dawali mu nawet szans na to ,ze będzie chodził a co dopiero biegał.Po niecałym roku od wypadku zdobył tytuł mistrza Europy.więc też nie można jednoznacznie mówić,że powrót Roberta będzie taki jak pisał kolega 77.Owszem bądżmy wstrzęmieżliwi w opiniach ,ale nie stawiajmy Roberta też od razu na straconej pozycji,bo tak jak w przypadku Januszkiewicza On sam też będzie miał tutaj dużo do powiedzenia.Pozdro.
Przejdź do wpisu Grand Prix Bahrajnu odwołane!
21.02.2011 14:54
0
101. RoyalFlesh F1 Brak logiki,,bo nie odróżniasz słowa "wolę" od "debili," no ale jak ktoś ma mentalność Kalego to nie mab co suię dziwić.Amen.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
21.02.2011 14:34
0
85. RoyalFlesh F1 Uderz w stól a nożyce się odezwą.Po pierwsze z Twojej odpowiedzi wynika,ze jesteś małostkowy i obrażliwy.Po drugie razu wziąłeś "znawcę" do siebie.a tu widać za masz duże mniemanie o sobie .Po trzecie zdecydowanie wolę wpisy ludzi piszących z pasją,może często przesadzone ale autentyczne bo wyrażające emocje,niż te "pooprawne" a tylko krytykujące,bo portal bez nich to jak leczo bez papryki i byłby nudny jak flaki w oleju. 86. konradosf1 Przeczytaj po trzecie .... .naprawdę przeszkadza Ci to tak bardzo? Pozdrowienia.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
21.02.2011 13:55
0
74. RoyalFlesh F1 78. konradosf1 A co Wam to przeszkadza.Jak wg Was to debile czy też idiotyczne komentarze to po co je czytacie.Nie każdy jest taki mądry i znawcą formuły jak Wy. Ostatecznie to nie jest to portal tylko dla znawców ,ale również dla Fanów.
Przejdź do wpisu Rusza ostatni dzień testów pod Barceloną
20.02.2011 18:52
0
20. szmalec Obawiam się,ze jak będzie taki sam jak poprzedni to nawet nie będę próbował go zrozumieć, bo to ponad moje siły.
Przejdź do wpisu Rosberg najszybszy na Circuit de Catalunya
20.02.2011 18:35
0
15. szmalec Czytam twoje wpisy i nie mogę Cię zrozumieć o co Ci chodzi.Nie wiem czy Ty wogóle czytasz to co inni piszą czy tylko piszesz by kogoś wsprowokować.Pokaż mi choć jeden wpis,do numeru Twojego ,który traktował o słabości RB,a wpis 4.masabitumiczna raczej chwali niż gani poziom RB7.Daj se chłopie na wstrzymanie ,bo to się robi przykre.Z poważaniem.
Przejdź do wpisu Rosberg najszybszy na Circuit de Catalunya
20.02.2011 00:34
0
Załosne to się robi.
Przejdź do wpisu Vettel znów na czele tabeli
11.02.2011 13:06
0
9. atomic oczywiście ,każdy z nas komentuje wypowiedż Bouliwera na swój sposób i nie dziwię się temu.Natomiast Ty mnie zaskoczyłeś,stwierdzeniem,że Robert mógł ćwiczyć koncentracje na wynajętym torze,.to trochę wg mnie kuriozum,.Dlaczego? Wynajęty tor to tak samo jak tor Formuły po przejechaniu, kilkudziesięciu kółek zna się wszystko na pamięć .Czym się różnią rajdy od Formuły ,nie wliczając w to oczywiście samochodów ,to ciągłą zmiennością i nieprzwidalniością warunków panujących na zakrętach.Na OS-ach musisz być w maksymalnej koncentracji bo na każdym zakręcie może czekać cię niespodzianka.To nie jest mój wymysł czy tylko Robertta ale ogółu kierowców rajdowych.Pozdrowienia.
Przejdź do wpisu Boullier zostaje przy swoim
10.02.2011 18:24
0
135. itrobi Ja też lubię dyskusje,ale od momentu wypadku Roberta też dopiero pierwszy raz zacząłem coś pisać.Po prostu dla niektórych to jeszcze za wcześnie,bo bardzo to przeżyliśmy.Pozdrowienia.
Przejdź do wpisu Rozpoczynają się testy w Jerez
10.02.2011 17:54
0
131. itrobi Obawiam się,ze będąc na jednym portalu to i tak nie dowiesz się dużo o nowinkach technicznych ,innowacjach itd...Do zdobycia wiedzy o Formule służą blogi ludzi piszących i siedzących w F_1 ,którzy wszysstko mają z pierwszej ręki a o ile bawią się w spekulacje to nie z braku wiedzy ,bo nikt do końca nie powie wszystkiego.Radzę zacząć od polskiego blogu efjeden a tam są odnośniki do profesjonalnych blogów.Oczywiście bycie na tym portalu to też frajda, ale innego gatunku,chociaż nie neguję tego ,ze tutaj też można się nauczyć dużo o samej Formule,i to od samych uczestników,których wszystkich pozdrawiam..
Przejdź do wpisu Rozpoczynają się testy w Jerez
10.02.2011 17:10
0
123. itrobi Nie rozumiem Ciebie.Czy to znaczy,ze tylko bycie fanem Alonso ,Hamiltona,Schumachera itd... to Was nobiluituje i pozwala bycie prawdziwym Fanem_1.?
Przejdź do wpisu Rozpoczynają się testy w Jerez
05.02.2011 11:49
0
64. radkowiak No tak,niby fakt,ale.... dotyczy to toru w Walencji.Na naszych portalach często są podawane tylko wyrywkowe wypowiedzi zawodników.Prawda,ze wszyscy za wyjątkiem Buttona narzekali na degradacje,ale musisz zauważyć,że narazie Button jeżdżił na przejścówce>nowy bolid dopiero rozpocznie testowanie..Po drugie,wszyscy jeżdzili tylko na mieszankach miękkich,które i tak napewno przejdą ewolucję.Owszem,Robert był zaniepokojony jak i cały zespół ,silną degradacją opon,ale powiedział jeszcze,ze tor Rocardo Tormo w Cheste pod Walencją to specyficzny tor ,którego charakterystyka nie jest spotykqana na przynajmniej 80% torów,a znany jest szczególnie z poruszanego tematu..Tak,ze nie ma co na razie jeszcze podstaw aby mówić,ze opony faworyzują jakiegoś zawodnika. Jako ciekawostko chcę podać,ale opartą na faktach,że najlepszy czas Robert wykręcał na swoich stintach,po przejechaniu pierwszych dwóch kółek,czyli wtedy kiedy samochód jest najcięższy,a nie jak inni zawodnicy na swoich końcowych odcinkach z lżejszym samochodem.Co zarazem jest niepokojące,ale z drugiej strony po wyeliminowaniu spadku osiiągów poprzez degradację opon sytuacja ta może napawać optymizmem.Wniosek,z tego,ze nie można po pierwszym tescie kierowców jeżdżących agresywnie skazywać na straconej pozycji,bo do pierwszego GP jeszcze daleka droga.Pozdro.
Przejdź do wpisu McLaren przedstawił MP4-26
04.02.2011 10:07
0
170. Arko123 Wejdż na stronę wcześniej, przezemnie podaną ,bo musisz zamontować wcześniej ich player.strona /wchodzi bez problemu ,nnawet bez protokołu./
Przejdź do wpisu Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
04.02.2011 09:56
0
170. Arko123 mclaren.com/home
Przejdź do wpisu Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
04.02.2011 00:01
0
164. leo Oj rośnie ,rośnie.Na f1zone.pl jest zdjęcie Roberta ,jest uśmiechnięty jak udziela wywiadu i nie chodzi tu tylko o uśmiech.Jemu się śmieją też oczy a to oznaka,ze jest zadowolony,a to jest dobry znak.Pozdro.
Przejdź do wpisu Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
03.02.2011 22:46
0
158. witam 2 Z przyjemnością pozwolę sobie na jeszcze jeden Twoje zdrówko.!!
Przejdź do wpisu Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
03.02.2011 22:30
0
139. lucek82 2 Pardon za styl,ale pisałem i musiałem z kimś jeszcze rozmawiać.
Przejdź do wpisu Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
03.02.2011 22:22
0
139. lucek82 Może to było niefortune sformułowanie .,bo to zależy przecież od innowacji konstruktorów .Po pierwsze wydech był do tyłu w końcowym odcinku bolidu i w zasadzie nie przeszkadzał w rozmieszczeniu pozostałych elementów. Teraz rury biegną wzdłuż pojazdu,ze względu na to no i zakręcają w końcowym odcinku o 180* ,czyli zajmują znzczną powierzchnie.Rury te generują wysoką temperaturę co trzeba uwzgłędnić w chłodzeniu pojazdu .W necie było zdjęcie tego układu ,na którym pokazano,że muszą być przeprowadzone w specjalnej obudowie,a to wiąze się z masą..Po drugie Kers to też masa i mimo,ze zwiększono limit wagi całkowitej pojazdu trzeba to też gdzieś zamontować.Kers nie składa się z jednego elementu tylko kilku rozmieszczonych w różnych miejscach.Co też stanowi wyzwanie dla konstrukcji.Przy okazji polecam znakomity artykuł o Kers na http: //efjeden.tumblr. com i od razu jego rozmieszczenie .Jest w jezyku polskim ,dlatego polecam /wszystkim zaineresowanym.Po trzecie zbiorniki,które są wieksze i chociaż,ze są z specjalnej gumy muszą mieć swoją objętośći zajmują dużo miejsca.Dlatego też, wszyskie zespołu co nie miały w koncepcji 'nowego wydechu" ,będą miały problem ,bo będą musiały zrobić za dużo zmuian jednocześnie,bo w tym roku przecież dochodzi zmiana cięźkości bolidu.Natomiast problem z F_d polegał najbardziej z monokokiem bo tego po homologacji nie można zmieniać w trakcie sezonu..Natomiast główny obiekt oczywiście oprócz kanałów znajdował się na zewnątrz.Czytałem też o tym,ale to była tylko pojedyncza wypowiedż,które nie znalazła wydzwięku w innych opiniach.Przy okazji dodam jeszcze,zeby LRPG zamontowało ten układ musiało zminić tylne zawieszenie,niż dotąd stosowane niż dotychczas,aby właśnie móc upchać ten "wydech'Więc zmian jest zdecydowanie więcej niż przy F-d. i nie wszystkie zespoły dadzą sobie z tymradę w trakcie sezonu No, i jjeszcze jedno , nikt nie wie czy ten innowacyjnty system spełnia oczekiwania,,bo do tej pory jest to tylko teoretyczne i robi się przy tym dużo szumu..A może LRPG ma coś do ukrycia,,coś bardziej "rewolucyjnego" a po prostu puszcza konkurentów w maliny?W załóżeniu przecież,ze tejn wydech musi spełniać przecież swoje zadanie.A doprawdy wśród konkurencji nie widzę żadnej paniki tylko każdy robi swoje.Pozdro.
Przejdź do wpisu Kubica najszybszy ostatniego dnia testów
03.02.2011 20:58
0
72. frg1pl alonso nie widzi w tym problemu,bo mówił,ze zawsze pod wpływem dużej szybkości powietrza wraca do poprzedniego ustawienie.Wg mnie na pewno stracą na okrążeniu,ale nikt do końca nie wie na 100% jaki to będzie skutek uboczny nawet chwilowej blokady.
Przejdź do wpisu 600 metrów wyprzedzania na każdym torze?